Quito & Puerto quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Manon Meer - WaarBenJij.nu Quito & Puerto quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Manon Meer - WaarBenJij.nu

Quito & Puerto quito

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Juli 2015 | Ecuador, Quito

Hola!
Het heeft even geduurd, maar hier dan eindelijk mijn eerste blog. De eerste week was ik in de hoofdstad van dit veelzijdige land: Quito. Bij aankomst had ik al gelijk een hele leuke groep in m'n huis: Maren en Nick uit de VS en Franzi uit Duitsland. De eerste dag zijn we met z'n vieren naar Mittad del Mundo geweest: oftewel de evenaar. Heel gaaf om te zien! Maandag begon de eerste Spaanse les waar bleek dat ik privéles zou krijgen, omdat ik de enige van mijn niveau was. Ik had een super leuke en enthousiaste leraar, Martin. S'ochtends telkens Spaanse les en smiddags gingen we erop uit. Zo zijn we naar de Cerro Panecillo geweest, een heuvel met een gigantisch beeld erop, de teleferico, een kabelbaan die je naar bijna 4300 m hoogte brengt en vanwaar je een prachtig uitzicht op de stad hebt en natuurlijk naar het oude centrum. Donderdag gingen we met Spaanse les naar de markt, hier kregen we allemaal heerlijk fruit om te proeven. Zaterdag was het dan zover: we gingen de Cotopaxi beklimmen, een van de hoogste actieve vulkanen ter wereld. Toen we boven uit de bus stapte werd we zowat omver geblazen, wat een wind en kou! De beklimming naar de 5000m was zwaar door het gebrek aan zuurstof. De vreugde toen we boven waren was daardoor des te groter. Terug gingen we op mountainbikes, een hele gave ervaring.

Zondag reisde ik verder naar Puerto Quito wat niet helemaal meeviel omdat ik snachts ziek was geworden. Uiteindelijk daar aangekomen bleek dat ik in een gastgezin zou verblijven. Ondanks dat het hele lieve mensen waren, spraken ze geen woord Engels. Ook mijn leraar niet en de lessen schoten daarom ook echt niet op. Omdat ik me nog steeds niet lekker voelde bestond de middag vooral uit rustig aan doen. Alleen woensdagmiddag hebben we een waterval bezocht, prachtig en midden in de natuur. Donderochtend besloot ik terug te keren naar de hoofdstad, omdat ik me zo beroerd voelde en de hygiene etc daar beter is. Hier waren gelukkig mijn lieve vrienden nog een dagje, fijn om weer mensen te hebben die ook Engels spreken! Vrijdagochtend na Spaanse les toch maar besloten naar de dokter te gaan. Hier werd ik gelijk aan het infuus gelegd en kreeg ik medicijnen mee. Morgen reis ik als het goed is af naar de jungle voor een weekje back to nature. Ben benieuwd!

Tot snel en heel veel liefs,
Manon

  • 06 Juli 2015 - 00:04

    Kitty:

    Ha Manon,

    Wat leuk je eerste reisverslag te lezen. Wel balen dat je zo snel ziek werd. Hopelijk voel je je nu weer beter. Leuk om op zo' n afstand toch je verhalen te lezen en foto's te zien. Ik vind je wel superstoer dat je in je eentje op avontuur bent gegaan. Het zal soms best lastig zijn, zeker als je je ziek voelt. Maar uiteindelijk zullen toch de leuke dingen je echt bij blijven. In ieder geval heb je straks wel weer genoeg verhalen. Altijd leuk voor feesten en partijen. Heel veel plezier te komende tijd. Ik hou je reisverslagen in de gaten. Liefs van Kitty en de rest.

  • 07 Juli 2015 - 16:32

    Patricia:

    He Manon,

    Wat ben je toch een stoere meid, dat je dit allemaal in je eentje doet. Jammer dat je ziek geworden bent, hoop dat het gauw weer beter gaat. Maar wat een belevenis allemaal, als je thuis komt heb je veel te vertellen. Wij leven op kantoor met je mee, je moeder heeft iedere maandag weer een ander verhaal.
    Ik wens je nog fijne gezonde weken en geniet ervan.
    Dikke knuffel Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 03 Juni 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 2352

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 02 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands

Landen bezocht: