Cuyabeno Wildlife Reserve - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Manon Meer - WaarBenJij.nu Cuyabeno Wildlife Reserve - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Manon Meer - WaarBenJij.nu

Cuyabeno Wildlife Reserve

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 Juli 2015 | Ecuador, Cuyabeno

Hola,
Wat een prachtige en bijzondere omgeving. Afgelopen week was ik voor vijf dagen in het Amazone gebied waar al het vervoer per kano gaat. De eerste middag hebben we bij zonsondergang gezwommen in een groot meer midden in de jungle. De dag erna eerst een hike gemaakt waar we uitleg kregen over de verschillende soorten bomen. S'middags hebben we eerst weer gezwommen om vervolgens in hetzelfde meer op zoek te gaan naar caimans en slangen. En.. We vonden ze, terwijl het helemaal donker was. De derde dag zijn we naar de Siona's geweest. Dit is een community die in de jungle woont. Hier hebben we een soort brood gemaakt met alleen maar spullen uit de jungle. S'avonds een hike op zoek naar spinnen en insecten. De laatste dag een early bird spotting trip, weer een hike, zwemmen en op zoek naar caimans. Deze keer zagen we er 1 van minimaal 2 meter lang. Omdat alles per kano gaat, proberen de gidsen onderweg dieren te spotten. Hoewel het soms lastig te zien is, hebben we uiteindelijk apen, luiaards, anaconda's en de rivier dolfijn gezien. Omdat het regenseizoen is, viel de regen constant met bakken naar beneden de hele week.

Na vijf dagen was het weer tijd om terug te gaan naar de bewoonde wereld. De omgeving was prachtig en we hebben mooie trips gemaakt, maar een douche , licht en electriciteit was wel weer heel fijn in Quito. Terug in Quito ben ik naar de markt in Otavalo geweest om s'nachts de bus te nemen naar Montanita. Vanochtend ben ik om Montanita gekomen om hier een week lang Spaanse les en surfles te krijgen.

Heel veel liefs,
Manon

• 13 Juli 2015 - 09:38

Opa En Oma:

Lieve s.k.
    Mama heeft uitgelegd hoe wij je kunnen bereiken .Hier dus een berichtje van Oma en Opa.Wij volgen het programma op de voet ,Oma leest het en vertaald het voor mij.
    Wat spannend allemaal, maar we zijn super trots op je. Het gaat met ons uitstekend, vorige week
    ben ik aan staar geopereerd en kijk nu weer als nieuw. Met Oma gaat het gelukkig ook goed, al heeft ze net zoveel in de war gezeten als je moeder toen je even zoek en ziek was.
    Nu even lekker ontspannen en dan weer duizend km. verder. Geniet er nog maar even van.
    Wij brengen over een paar weken Jim en Lisanne naar schiphol en hopen jou dan nog even te zien.
    Je mist ons zeker wel heel erg,(ha ha)
    Een heel dikke kus van Oma en Opa.

• 16 Juli 2015 - 14:26

Kitty:

He avonturier,

Spinnen, anaconda's, caimans: het moet niet veel gekker worden daar. En ik al bang zijn als er een doodgewone kikker door de tuin springt! Ook nog gezwommen tussen de piranha's misschien? Ik vind het wel stoer allemaal. Ben benieuwd of het Spaans al een beetje wil lukken, ik vind dat zo'n mooie taal. En anders, tja, het gewone gebarentaal dan maar. De kids vroegen van de week wanneer je weer een keer kwam oppassen, dus ik heb ze moeten uitleggen dat dat nog wel even duurt(:-)). Geniet nog maar even van je reis en je vrije tijd. Ik hou je volgende reisverslag in de gaten. Groetjes Kitty en de rest.

• 26 Juli 2015 - 21:31

Oma Els:

Lieve Kleindochter, Op de valreep wil ik ook wat vertellen van onze belevenissen van jou reis

zo heel ver weg, we hebben elke dag in gedachten met je mee beleefd en ook wat zorgjes om jou

gehad, maar gelukkig is het nog maar een weekje en zien we je hopelijk op Schiphol, ,daar verlangen we

heel erg naar , het was een hele lange tijd. Lieve kus van jou opa en oma.